Eierige koeken

Op de site van Laura’s bakery las ik een recept voor eierkoeken. En ik was erg nieuwsgierig of ik er mijn eigen draai aan zou kunnen geven.

En dat heb ik gedaan en daar kwamen deze eierige koeken uit. Ik vind ze zelf erg lekker en zoet genoeg met de helft van de suiker uit het recept. Ook verving ik de gewone bloem voor speltbloem.

Ingrediënten voor 8 koeken:
– 100 gram speltbloem, gezeefd
– 50 gram kokosbloesemsuiker
– een theelepel bakpoeder
– het rasp van halve citroen
– een snuf zout
– twee eieren

Bereidingswijze:
Stel de oven in op 180 graden en zet de timer op 12 minuten.
Klop de eieren en de suiker luchtig. Voeg nu de bloem, het bakpoeder, de rasp en het zout voorzichtig door het eieren-suiker mengsel.
Leg met een eetlepel hoopjes beslag op een bakplaat met bakpapier. Zorg voor voldoende ruimte, want ze lopen uit en rijzen nog.
Bak de koeken en laat ze afkoelen op een rooster. Eet smakelijk!

Eierige-koeken-eierkoeken

Eierige-koek

Plaats een reactie