Hummus met rode biet

Rode bieten hummus-lovetocookhealthy (6)

Had je me vorig jaar gezegd dat ik ooit zelf hummus zou maken in plaats van kant en klaar kopen, dan had ik je met een opgetrokken wenkbrauw aangekeken. Want, zelf hummus maken, dat was toch een hele klus? Ik was erg verbaasd, toen ik erachter kwam dat je hummus binnen vijf minuten zelf hebt gemaakt.

Ik maakte al eerder eens linzenhummus en hummus zonder knoflook en vandaag ga ik een stapje verder met deze hummus met rode biet.

Dankzij de roze kleur van de hummus is het me eindelijk gelukt om mooie foto´s van te maken van hummus. De tijd leert, denk ik dan maar.

Ingrediënten voor een bak hummus:
– 250 gram kikkererwten (uit blik of geweekt en gekookt)
– twee voorgekookte rode bieten, in blokjes
– twee teentjes knoflook
– twee eetlepels tahin
– een halve theelepel komijnpoeder
– peper en zout
– een flinke scheut olijfolie

Bereidingswijze:
Doe alle ingrediënten in een bak en pureer tot er een gladde massa ontstaat.
Lekker op crackers of brood. Ook erg lekker om groente in te dippen.

Totale bereidingstijd: vijf minuten

Rode bieten hummus-lovetocookhealthy

Rode bieten hummus-lovetocookhealthy (5)

Rode bieten hummus-lovetocookhealthy (4)

Rode bieten hummus-lovetocookhealthy (3)

Een gedachte over “Hummus met rode biet

Plaats een reactie